2010. május 5., szerda

Kedvenc lófajtám

Sziasztok! Ha már megismertetek engem, akkor tudjátok meg, hogy melyik a kedvenc lófajtám. Én egészen odáig vagyok a Fríz lovakért. Aki még nem ismerné ezt a fajtát azt biztosíthatom arról, hogy e paci igazán gyönyörű és kecses. Amikor legelőször megláttam egyből beleszerettem.
Néhány fontos tudnivaló a Frízekről:
  • A Fríz ló feltűnő jelenség: egész teste koromfekete, és a fénye olyan fényes, mintha lakkozták volna. Sűrű, hosszú, hullámos sörény és farok egészíti ki az összképet. Szépségét már-már kötelező mutogatni, ezért igen kedvelt a lovasbemutatókon. Vörös és fehér kiegészítőkkel fekete színe még jobban kiemelhető.
  • A fríz lovak elődjeit már Caesar is ismerte. A rómaiak vitték el Britanniába, egyértelműen hatással volt a Fell pónira. A középkorban kedvelt harci ló volt, de csak a barokk kórban kapta meg ma is látható külsejét: andalúziai lóval keresztezték, hogy fenséges megjelenést adjanak neki.
  • A fríz lovak méltóságteljes, akciós mozgásukról híresek. Tért nyerő járásukkal nagyon gyorsak lehetnek. A fajtára jellemző a 160 cm-s marmagasság és a szögletes alkat. A mar ritkán erőteljes, a nyak magasan illeszkedik, a far pedig szép kerek.
  • Szelíd pillantása mindent elárul jelleméről: kellemes, barátságos természetű ló.Szépsége és tanulékonysága miatt sokoldalúan alkalmazható. Fogathajtásra, díjlovaglásra és tereplovaglásra is használható. Egy apró csillag kivételével semmilyen fehér jegy sem megengedett.

2 megjegyzés:

  1. És melyik a te kedvenced??? Írd meg ide!!!

    VálaszTörlés
  2. Én személy szerint minden lófajtát szeretek,de természetesen a fríz kiemelkedik.A német tenyésztésű lovak pedig nálam előnyben vannak :)
    Kicsit költségesek a kedvenceim,a lipicai csikó pedig elég jó áron van(csúnyán kifejezve,pénzért vesszük őket,mint a rabszolgákat...),és arra gyűjtök.

    VálaszTörlés